تخفیف ویژه 10 درصدی بازدیدکنندگان وب سایت برای تمام خدمات کلینیک کد تخفیف : drsadeghioff10 (جهت بهره مندی از تخفیف به کلینیک مراجعه و یا تماس بگیرید )

بستن فاصله میان دندان ها با لمینت سرامیکی

بستن فاصله بین دندان ها با لمینت سرامیکی یکی از با دوام ترین روش های دندانپزشکی زیبایی است . لمینت های سرامیکی پوسته های نازکی از جنس سرامیک است که یکی از درمان های زیبایی و ترمیمی محسوب می شود.

در کلینیک دندانپزشکی دکتر صادقی یکی از بهترین کارکرد های لمینت های سرامیکی بستن فاصله میان دندان ها است.

فاصله بین دندان چگونه به وجود می آید و چه درمانی دارد؟

وجود فاصله بین دندان یکی از مشکلاتی است که زیبایی دندان و لبخند را از بین می برد. فاصله ای که بین دندان ها بوجود می آید معمولا در اثر عوامل مختلف بوجود می آید عواملی همچون : مکیدن انگشت ، فشار دادن زبان به دندان های جلویی و التهاب و عفونت لثه.

یکی دیگر از دلایل فاصله بین دندان‌ها تشکیل نشدن مادرزادی دندان و خالی ماندن جای آن و یا افتادن یا کشیدن دندان پوسیده است، اما معمولاً علت فاصله بین دندان‌ها کوچک بودن اندازه دندان‌ها یا بزرگ بودن اندازه فک است که باعث می‌شود فضای زیادی در قوس دندانی وجود داشته باشد.

و اما درمان این مشکل :

برای بستن فاصله بین دندان‌ها روش‌های زیادی وجود دارد و هرکدام از دندانپزشکان یکی از این روش ها را انتخاب می کنند اما، ارزان‌ترین روش استفاده از یک حلقه کشی است که دندانپزشک شما آن را دور دو دندانی که با هم فاصله دارند می‌اندازد تا به مرور آنها را به هم نزدیک‌ تر کند، اما این ممکن است باعث کج شدن دندان‌ها و نامرتب شدن آنها شود. روش دیگر درمان ارتودنسی است که در طی آن دندان‌ها سیم‌ کشی شده و به براکت وصل می‌شود تا به تدریج حرکت کرده و به جایگاه درستی برسند اما این درمان بسیار طولانی است و برای افرادی که تنها مشکلشان فاصله بین دندان‌ها است، ممکن است ضرورت نداشته باشد.

روش‌های دیگر بستن فاصله بین دندان‌ها عبارت است از باندینگ، لمینت و روکش دندان

مزیت لمینت در این است که فاصله بیشتری را می‌تواند پوشش بدهد در حالی که به اندازه روکش دندان تهاجمی نیست و نیازی نیست دندان زیاد تراشیده شود.

چرا مشکل فاصله بین دندان را برطرف کنیم؟

افراد بیشتر برای جنبه زیبایی و طرح لبخند خود اقدام به درمان این مشکل می کنند اما فاصله بین دندان مشکلات دیگری را هم به همراه دارد :

N

احتمال صدمه دیدن دندان افزایش پیدا می کند زیرا غذا بیشتر بین دندان ها باقی می ماند

افزایش احتمال عفونت لثه

بوی بد دهان